Gerekli Bilgiler

Sıkça Sorulan Sorular

Bahar 2021 dönemi başlangıcı ile birlikte, öğrencilere ilgi duydukları farklı konularda bilgi sahibi olabilmeleri açısından, kayıtlı olmadıkları derslere uzaktan veya yüz yüze katılmalarına izin verilmesine karar verilmiştir. Bahar 2021 dönemi ile birlikte canlı ders linkleri KUSIS’te “Class Search” ekranında öğrencilerin erişimi için yer alacaktır. Bazı derslere kayıt olmadan katılım, Akademik Kurul kararı ile sınırlandırılabilir. Bu gruptaki dersler için KUSIS’te canlı ders katılım linki yer almayacaktır. Derslere kayıt olmadan katılım sağlayan öğrenciler, Blackboard sayfasına veya eski kayıtlara erişemeyeceklerdir. Ders ile ilgili ödev, proje, sınav vb. yükümlülükleri bulunmayacaktır. Ayrıca, bu şekilde takip edilen dersler not çizelgesinde (transcript) yer almayacaktır. Dersler yüz yüze yapıldığında, sınıfta fiziki yer olduğu sürece öğrenciler benzer şekilde derslere katılabileceklerdir. Ancak sınıfta sınırlı yer olması durumunda, öncelik derse kayıtlı öğrencilere verilecektir.

Derse kayıt olmadan katılacak öğrencilerin aynı zamanda ilgili ders öncesi öğretim üyesine bilgi vermeleri beklenir.

Derslere serbest katılıma ek olarak, Bahar 2021 dönemi ile başlamak üzere, öğrencilere derslere “sınırlı dinleyici” (restricted audit) seçeneği ile de katılım imkanı verilmesine de karar verilmiştir. Derslere sınırlı dinleyici olarak katılmak isteyen öğrenciler, ilgili öğretim üyesinin onayı sonrası Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nü bilgilendirip derse idari olarak kayıt edilmelidirler. Bu şekilde derslere kayıt olan öğrenciler, Blackboard sayfasına ve derslerin eski kayıtlarına erişebilirler. Ders ile ilgili herhangi bir ödev, proje, sınav vb. yükümlülükleri bulunmayacaktır ve ilgili ders not çizelgesinde (transcript) yer almayacaktır. Bu seçeneğin dışında, mevcut durumda kullanımda olan dinleyici (audit) olarak derse katılım seçeneği de kullanılmaya devam edecektir.

Audit ders, öğrencilerin ders yüklerine ilaveten, dinleyici olarak katıldıkları derstir. Audit olarak alınan dersler kredi kazandırmaz ve ders yükünden düşülmez. Tüm öğrencilerin audit ders alması mümkündür. Audit derslerden başarılı olunduğunda bu durum öğrencilerin transkriptlerinde “AU” notuyla belirtilir. Başarısız olunması durumunda hiç derse kayıt olunmamış gibi işlem yapılır.

Audit ders alabilmek için dersin saatlerinin programınıza uygun olması gerekir. Herhangi bir derse Audit olarak katılmak için dersin öğretim üyesi ile görüşmeli ve yazılı onayı registrar@ku.edu.tr adresine iletilmelidir. Ekle-Sil haftasının son günü bir çakışma yok ise diğer dersler ile eklemeler yapılır.

Kredili olarak alınan dersler, Ekle-Sil haftasının son gününe kadar Audite çevrilebilir; sonrasında işlem yapılmamaktadır.

Geçici Mezuniyet Belgesi veya Diplomasını (hazır olduğuna dair mail alındıysa) teslim almak isteyen veya çeşitli sebeplerle okulla ilişiğini kesmek isteyen öğrenciler, bizzat Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne (ELC Z18) gelerek çıkış işlemlerini tamamlamalıdırlar. Kendisi gelemeyecek öğrenciler yerine, bilgisi bize daha önceden e-posta (registrar@ku.edu.tr) ile bildirilen bir kişi çıkış işlemlerini gerçekleştirebilir.


Lisans öğrencileri
 için çıkış işlemi öğrenci tarafından aşağıdaki adımlar izlenerek yapılır:

  • İlk olarak ofisimize gelerek çıkış işlemi formunun teslim alınması ve doldurulması
  • Öğrenci ID kartınızın ofisimize teslimi
  • Mali İşler Direktörlüğü’nden onay alınması
  • Kütüphaneden onay alınması
  • Yapı Kredi bankasından Play kartın ID özelliğinin kapattırılması
  • Kampüs Operasyonları ve İşletme Direktörlüğü(ELC Z05)’nden onay alınması (sadece mezuniyet durumunda)

Lisansüstü öğrencileri için çıkış işlemi öğrenci tarafından aşağıdaki adımlar izlenerek yapılır:

  • İlk olarak ofisimize gelerek çıkış işlemi formunun teslim alınması ve doldurulması
  • Öğrenci ID kartınızın ofisimize teslimi
  • Mali İşler Direktörlüğü’nden onay alınması
  • Kütüphaneden onay alınması
  • Yapı Kredi bankasından Play kartın ID özelliğinin kapattırılması
  • Kampüs Operasyonları ve İşletme Direktörlüğü (ELC Z05)’nden onay alınması (sadece mezuniyet durumunda)
  • Okul tarafında verilen dizüstü bilgisayarın IT birimine iade edilmesi
  • İlgili enstitü ofisinden çıkışa uygun olunduğuna dair onay alınması

Koç Üniversitesi’ne kayıtlı öğrenciler, yaz döneminde diğer yükseköğrenim kurumlarından aldıkları dersler için kredi ve/veya notu mezun olacakları programa otomatik olarak saydıramazlar. Ders transferi her öğrenci için ayrı değerlendirilir. Bu nedenle, yaz okuluna gitmeyi planlayan öğrenciler, yaz okulundan önceki dönemde akademik danışmanlarına ve fakülte dekanlığına başvurarak alacakları dersin ve kurumun Koç Üniversitesi’nde verilen eğitim ile denkliği hakkında bilgi almalıdırlar.

Ayrıntılı bilgi için aşağıda linki bulunan ilgili yönergeyi inceleyebilirsiniz.

Yaz Döneminde Tamamlanan Derslerin Transferi Yönergesi →

Yaz dönemi, yaz yarıyılında açılan derslerden oluşur. Öğrenciler açılan dersleri güz ve bahar yarıyıllarına oranla yoğunlaştırılmış olarak daha kısa sürede alabilirler. Lisans programına bahar yarıyılında başlamış düzen dışı (irregular) öğrenciler, eğitimlerini toplam 8 yarıyılda tamamlayabilmek için yaz döneminden yararlanabilirler. Ayrıca, son sınıfta yarıyıl ders yükünü hafifletmek amacıyla ya da diğer nedenlerden dolayı yaz döneminden ders alınabilir. Not ortalamasını yükseltmek isteyenler veya herhangi bir nedenle eksik kalmış derslerini tamamlamak isteyenler, yaz dönemine kayıt olmayı tercih edebilirler.

Yaz döneminde açılacak dersler ve kayıt tarihleri bahar yarıyılı sonuna doğru Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından ilan edilir. Açılacak dersler KUSIS üzerinden, kayıt tarihleri ise Akademik Takvim üzerinden ilan edilir. Yaz döneminde öğrenciler derslerin kontenjanları dâhilinde seçimlerini yapar. Seçimlerinin danışmanlarına onaylatılması gerekmemektedir. Yaz döneminde, o dönem için Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından ilan edilen son tarihten sonra dersten çekilmek mümkün değildir. Derslerin ana listeleri oluştuktan sonra, bekleme listelerindeki öğrencilerin bu haklarını kaybettikleri göz önüne alınarak ana listelerdeki öğrencilerin derslere mutlaka devam etmeleri beklenmektedir.

Kurum içi yatay geçiş, öğrencinin okuduğu bölümden bir diğerine geçerek bölüm değiştirmesi demektir. Yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler en erken birinci akademik yarıyıllarının sonunda ve en geç altıncı akademik yarıyılları öncesinde Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nün Yatay Geçiş Öğrencileri sayfası üzerinden online olarak başvurur. İç yatay geçiş başvuruları, Akademik Takvim‘de belirtilen tarihler arasında yapılır. Başvurular, Transfer Komitesi tarafından incelenip karar verilir.

Yatay Geçiş Yönergesi →

Yandal, kayıtlı bulundukları anadal lisans programlarını başarıyla yürüten öğrencilerin ilgi duydukları başka bir dalda sınırlı sayıda ders almalarını sağlayan bir programdır. Mezuniyette ana bölüm diploması yanında yandal sertifikası almak için yandal programı koşullarının tamamlanması gereklidir. Yandal Programı’na başlamak isteyen öğrencilerin en son tamamlamış oldukları yarıyıl dersleri incelenerek başarı koşullarını sağlamaları koşuluyla yandal programına başvurdukları dönemde başlayabilirler.

Bölümlere göre farklılık göstermekle beraber yandal programı için ikinci bölümden toplam 6 ders tamamlamak gerekmektedir. Öğrencinin anadal program dersleri ile belirlediği yandala ait dersler eş tanımlı olmamalıdır.

Yandal Programı başvuruları için KUSIS üzerinden dilekçe yazılmalıdır: Main Menu → Self Service → Research Activities → Service Requests → Create New Request → VIEW ALL → Program Request → Next → Choose the Suitable Option → Next → VIEW ALL → Choose the Suitable Option → Next → SUBMIT.

En güncel yandal karar ve koşullarını Yandal Yönergesi üzerinden takip ediniz.

Yandal Yönergesi → 

Yandal Başvurusu Nasıl Yapılır? Videolu Anlatım → 

Yandal, kayıtlı bulundukları anadal lisans programlarını başarıyla yürüten öğrencilerin ilgi duydukları başka bir dalda sınırlı sayıda ders almalarını sağlayan bir programdır. Mezuniyette ana bölüm diploması yanında yandal sertifikası almak için yandal programı koşullarının tamamlanması gereklidir. Yandal Programı’na başlamak isteyen öğrencilerin en son tamamlamış oldukları yarıyıl dersleri incelenerek başarı koşullarını sağlamaları koşuluyla yandal programına başvurdukları dönemde başlayabilirler.

Bölümlere göre farklılık göstermekle birlikte, yandal programı için ikinci bölümden toplam 6 ders tamamlamak gerekmektedir. Öğrencinin anadal program dersleri ile belirlediği yandala ait dersler eş tanımlı olmamalıdır.

Yandal Programı başvuruları için KUSIS üzerinden dilekçe yazılmalıdır: Main Menu → Self Service → Research Activities → Service Requests → Create New Request → VIEW ALL → Program Request → Next → Choose the Suitable Option → Next → VIEW ALL → Choose the Suitable Option → Next → SUBMIT.

En güncel yandal karar ve koşullarını Yandal Yönergesi üzerinden takip ediniz.

Yandal Yönergesi → 

Yandal Başvurusu Nasıl Yapılır? Videolu Anlatım → 

Çift anadal, anadal lisans programlarını üstün başarıyla yürüten öğrencilerin, aynı zamanda ikinci bir dalda lisans diploması almalarına olanak sağlayan bir programdır. Mezuniyette iki bölümden diploma almak için iki bölümün de koşullarının gerekli sürede tamamlanması gerekir. Anadalın koşulları daha önce tamamlanmış olsa bile ikinci anadal koşullarının tamamlanması için öğrenciye birinci sınıfa başlama tarihinden itibaren toplam 10 yarıyıl süre tanınır. Çift Anadal Programı’na başlamak isteyen öğrenciler en son tamamlamış oldukları yarıyıl dersleri incelenerek başarı koşullarını sağlamaları koşuluyla çift anadal programına başvurdukları dönemde başlayabilirler.

Çift Anadal Programı başvuruları için KUSIS’ten dilekçe yazılmalıdır: Main Menu → Self Service → Research Activities → Service Requests → Create New Request → VIEW ALL → Program Request → Next → Choose the Suitable Option → Next → VIEW ALL → Choose the Suitable Option → Next → SUBMIT. (Aşağıdaki nasıl yapılır videosunu da izleyebilirsiniz.)

Öğrencinin çift anadal yapmak istediği bölüm ile kendi bölümü arasındaki program uyumuna ve çift anadal için açılacak kontenjana Fakülte Yönetim Kurulu karar verir.

En güncel çift anadal karar ve koşullarını Çift Anadal Yönergesi üzerinden takip ediniz.

Çift Anadal Yönergesi → 

Çift Anadal Başvurusu Nasıl Yapılır? Videolu Anlatım → 

Yarıyıl not ortalaması 3.5 ve üzeri olan öğrenciler Vehbi Koç Şeref Listesinde, yarıyıl ve genel not ortalaması 3.0 ve 3.5 arası olan öğrenciler ise Dekanlık Onur Listesinde yer alırlar ve başarıları kutlanır. Normal ders yükünün altında ders almış veya akademik disiplin cezası olan öğrenciler bu listelerde yer almaz.

Her dersin kredi sayısı ile alınan notun sayı karşılığının çarpılıp, elde edilen sayının toplam kredi sayısına bölünerek bulunan aritmetik ortalama, yarıyıl not ortalamasını (SPA) belirler. Genel not ortalaması ise (GPA) aynı ortalamanın o güne kadar alınmış tüm dersler için hesaplanması ile bulunur. Tekrar edilen derslerin bir önceki not kredi ağırlığı ortalama hesabından düşülür.

Öğretim üyelerinin elektronik olarak teslim ettiği notlarınıza KUSIS’ten erişebilirsiniz.

 

Öğrenciler başarılı olamayacaklarını anladıkları bir dersi, akademik takvimde belirtilen dersten çekilme tarihine kadar bırakabilirler. Bu durumda, tamamlayamadıkları toplam kredi sayısını bir sonraki yarıyılda telafi etmeleri gerekebilir. UNIV. 101 dersinden çekilme (withdrawal) olamaz. Öğrencinin çekildiği derslerin notu transkriptlerinde “W” notu ile belirtilir.

Dersten çekilme için Akademik Takvim‘de ilan edilen tarihe kadar KUSIS üzerinden  Main Menu → Self Service → Program Enrollment → My Confirmed Enrollements alanından ilgili dönemi seçip sonrasında Withdraw etmek istediğiniz dersi seçerek ‘Drop Selected’ butonuna tıklayınız.

Hatalı bir işlem yaptığınızda ya da dersten çekilmekten vazgeçtiğiniz taktirde registrar@ku.edu.tr adresine e-mail göndererek Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü ile iletişime geçebilirsiniz.

Dersten çekilme işlemi yapıldığında ücret iadesi yapılmamaktadır.

Lisans öğrencileri için uygulanmak üzere; öğrencinin akademik hayatı boyunca çekilebileceği (W: Withdraw) ders sayısı 6’dır.

Bir dönemde tüm derslerinizi Withdraw etmemenizi tavsiye ediyoruz.

Dersten Çekilme (Withdrawal) Nasıl Yapılır? Videolu Anlatım → 

Bazı derslerin alınabilmesi için daha önce diğer bir temel dersi almış olmak gerekir. Bu yüzden katalogda bu dersler için önkoşul dersi belirtilmiştir. Bu, o dersi almak için öğrencinin önkoşul dersini almış ve geçerli bir not alarak (AU notu sayılmaz) başarıyla tamamlamış olması gerektiğini belirtir. Alınması gereken bir dersin önkoşulu alınmadığı ve bu dersin açılmadığı durumda, öğrencinin eğitimi uzayabileceğinden, önkoşul derslerini öncelikli olarak tamamlaması gerekir. Bir sonraki yılda açılacak dersler hakkında KUSIS ve fakülte sekreterliğinden bilgi alınabilir.

Lisans bölümlerinde öğrencilerin yaklaşık ilk iki yılı Uygarlık, Matematik, Fen, İnsan Davranışı ve İletişim konularında ortak program dersleri alarak geçer. Bu dersler, öğrencilerin üst sınıflarda edinecekleri uzmanlık alanının yanı sıra, geniş bir kültür birikimine sahip olabilmeleri için düzenlenmiştir. Program her bölümün özelliklerine göre ufak farklılıklarla uygulanır.

Ayrıntılı bilgi için aşağıda linki bulunan web sitesini inceleyebilirsiniz:

https://core.ku.edu.tr/ → 

Öğrenciler ders programlarına KUSIS üzerinden ulaşabilirler. Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nün ders programı verme görevi yoktur.

Üniversitede yer alan her bölüm için hazırlanmış bir program vardır. Bu programda mezuniyete hak kazanmak için öğrencilerin tamamlamaları gereken toplam ders sayısı ve türü 8 yarıyıla göre belirlidir. Dersler, ortak program, zorunlu alan, serbest seçmeli ve alan seçmeli olarak ayrılır. Bölümlere göre zorunlu ve seçmeli dersler, laboratuvar, uygulama, tez ve benzeri çalışmalar vardır ve kredileri 1-4 arasında değişir. Her bölüm için öngörülen program üniversite kataloğunda yer alır. Öğrencilerin sınıflarına göre alabilecekleri en az ders sayısı bu program ile belirlenir, bu da her yarıyıl için öğrencinin ders yükünü belirler. Öğrenciler, ders seçimlerini bu programa göre hazırlar ve kayıt dönemleri akademik danışmanlarının onayı ile alacakları dersleri kesinleştirirler.

Üniversiteye kayıtlı her öğrencinin birinci sınıftan (Freshman) itibaren bir öğretim üyesi olan akademik danışmanı vardır. Her tür akademik konu ile ilgili öğrencilerin ilk danışacakları kişi bu öğretim üyesidir.

Birinci sınıf danışmanlarının bir koordinatörü bulunmaktadır. Tüm birinci sınıfların uyum, başarı ve devam durumlarını izleyip, durumlarından kuşku duyulan öğrencilerin danışmanlarını uyarır.

Akademik konular; ders seçimi, özellikle önkoşul derslerinin zamanında alınması, çift anadal, ders tekrarı, yaz okulu, üniversite dışından ders transferi ve benzeri konuları kapsar. Danışmanlar öğrencilere yoğunlaşmak istedikleri konuya uygun derslerin seçimi ve kendi dallarında var olan lisansüstü program seçenekleri ile ilgili rehberlik yaparlar.
Her dönem ders kayıt zamanı, akademik danışmanı öğrencinin seçmiş olduğu dersleri inceler, programı ile uygunluğunu kontrol eder ve onaylar.

Öğrenciler, danışmanlarının kim olduğunu KUSIS’ten görebilirler.

Danışman atama ve değişikliklerini fakülte dekanlık ofisleri yapmaktadır.

Çift anadal yapan öğrenciler, ikinci anadalları için danışman talep edebilirler. Bu taleplerini ilgili fakülte dekanlık ofisine yapmalıdırlar.

Akademik Takvim; kayıt yenileme, Dil Hazırlık Okulu’nun (ELC) verdiği kurumsal TOEFL sınav tarihleri, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri ve kampüste gerçekleşecek büyük faaliyetlerin tarihlerinin duyurulduğu takvimdir. Akademik Takvim, İngilizce ve Türkçe olarak hazırlanır ve sürekli olarak güncellenir.

Akademik Takvim’e ulaşmak için tıklayın → 

Bir akademik yıl sonbahar, bahar ve yaz yarıyıllarından oluşur. Sonbahar ve bahar yarıyılları yaklaşık 15 hafta, isteğe bağlı olan yaz yarıyılı ise yoğunlaştırılmış ders saatleriyle 5-7 hafta sürer ve sınav haftası ile son bulur. Sınav tarihleri KUSIS’te ve ayrıca Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nün Duyurular sayfasında ilan edilir.

Koç Üniversitesi’nde verilen eğitim ile ilgili kurallar, üniversitenin Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile belirlenmiştir. Öğrenciler, uymaları gereken hususlar için bu yönetmeliği gözden geçirmeli ve soruları varsa Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne ve/veya Öğrenci Dekanlığı’na danışmalıdırlar.

Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği → 

Koç Üniversitesi’ne kayıt yaptıran veya kayıt yenileyen öğrenciler isterlerse Akademik Takvim‘de belirtilen süre içinde kayıt sildirme işlemi yaptıkları takdirde eğitim-öğretim ücretinin tamamını geri alabilirler. Belirtilen süreden daha geç ayrılan öğrenciler eğitim-öğretim ücretinin iadesinden yararlanamazlar.

Zorunlu nedenlerden dolayı veya eğitimini başka bir eğitim kurumunda izlemek amacıyla bir öğrenci üniversiteden uzaklaşmak isteyebilir. Öğrenci, bir veya birkaç yarıyıl süre ile kayıt dondurmak için KUSIS’te Üniversite Yönetim Kurulu’na hitaben bir dilekçe yazmalıdır. Öğrencinin durumu değerlendirilerek karara bağlanır. Kayıt dondurmasına izin verilen öğrenci, izin süresinin sonunda başka bir karar gerekmeksizin eğitimine devam eder. Öğrenci, izinli bulunduğu sırada devam ettiği eğitim kurumundan aldığı derslerin kredilerini Koç Üniversitesi’nde izlediği programa aktarmak isterse öğrencisi olduğu fakültenin yönetim kuruluna başvurmak ve bu konuda onay almak zorundadır. Kaydını dondurmak isteyen öğrenci eğitim-öğretim ücreti ödenmesi dâhil tüm kayıt işlemlerini yerine getirmiş olmalıdır.

Öğrenciler her akademik yarıyılın başında kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Yarıyıl kayıtlarının yapılabilmesi için o yarıyıla ait eğitim-öğretim ücretinin, Akademik Takvim‘de belirlenen tarihlerde ödenmiş olması gereklidir.

Tam burslu öğrencilerin bu işlemi yapmasına gerek yoktur.

Bilgilerinde değişiklik yapmak isteyen öğrenciler, bunu KUSIS üzerinden yapabilirler.

Talep edilen belgeler ertesi iş günü teslim edilir. Belgenizin durumunu KUSIS‘te “My Service Requests” bölümünden takip edebilirsiniz.

KUSIS’ten belge talebi oluşturulmalıdır.

· Öğrenci Belgesi talebi için: Main Menu → Self Service → Research Activities → Service Requests → Create New Request → Request a Document → Next → Enrollment Verification → Next → Enrollment Verification-Turkish/ Enrollment Verification-English → Next → SUBMIT

· Transkript talebi için: Main Menu → Self Service → Research Activities → Service Requests → Create New Request → Request a Document → Next → Transcript Request → Next → SUBMIT

· Lise Diploması nüshası talebi için: registrar@ku.edu.tr adresine e-mail gönderilerek talepte bulunulur.

· TOEFL nüshası talebi için: Main Menu → registrar@ku.edu.tr adresine e-mail gönderilerek talepte bulunulur.

*My Request Detail” kısmındaki “Comment” bölümüne belge adedini belirtebilirsiniz.

Talep edilen belgelerin hazırlanması bir iş günü sürmektedir.

Koç Üniversitesi Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü, Rumeli Feneri Yolu, 34450, Sarıyer, İstanbul, Türkiye

Kayıt ve Öğrenci İşleri Direktörlüğü, hafta içi her gün 07.30 ile 17.30 arası hizmet verir.