Yurt ve Konaklama Direktörlüğü

Koç Üniversitesi öğrencilerinin yüzde 60’ı, Rumeli Feneri Kampüsü ve Batı Kampüsünde bulunan yurt binalarımızda kalıyor. Öğrencilerimizin yurtlarımızı tercih nedenleri arasında, yurt binalarımızın fakültelere olan yakınlığı, ders çalışma koşulları, sağladığı sosyal yaşam olanakları ve güvenliği gelmektedir. Bundan sonra eviniz olacak Koç Üniversitesi yurtlarında yaşam, öğrencilerimizin akademik ve sosyal hayatlarını desteklemeye yönelik olarak tasarlanmıştır.

Öğrencilerimizin yeni ‘evleri’ olan yurtlarımızda rahat ve keyifli şekilde yaşayabilmeleri için çalışıyoruz. O yüzden ‘yurtlarımıza hoş geldiniz’ demek yerine, ‘evinize hoş geldiniz’ diyoruz!

2024 – 2025 eğitim yılı Güz Dönemi itibariyle Koç Üniversitesi yurtları, Rumeli Feneri Kampüs içindeki yurt binalarında 2.032, Batı Kampüs yurt binalarında 1.371 kişilik olmak üzere toplam 3.403 yatak kapasitesine sahiptir. Rumeli Feneri Kampüsü’nde yurt binalarında çoğunlukla ortak banyolu olarak bir, iki, üç ve beş kişilik ve az sayıda banyolu olarak bir, üç ve dört kişilik; Batı Kampüs yurt binalarında ise ortak banyolu olarak bir, iki, üç, dört ve beş kişilik oda tipleri bulunmaktadır.

Yurt binalarımızda merkezi ısıtma ve kesintisiz sıcak su imkânı mevcuttur. Rumeli Feneri Kampüs yurt binalarımızda mutfak ve çamaşırhaneler; Batı Kampüs yurt binalarımızda ise çamaşırhaneler ve ortak kullanım için üç büyük mutfak ve ara katlarda küçük mutfaklar öğrencilerimizin kullanımına sunulmaktadır.  

Her odada kişiye özel tahsis edilen yatak ve yatak koruyucu ile birlikte elbise dolabı, çalışma masası, sandalye, kitaplık, mini buzdolabı ve masa lambası bulunmaktadır. Odalarda sınırsız internet, kablolu TV bağlantısı ve telefon vardır. Her binada ortak kullanıma açık bilgisayar odası ve yazıcı bulunmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz mutfaklarda bulunan televizyonlarda kablolu yayını da izleyebilmektedirler.

Odalarda, ortak kullanım alanları olan dinlenme salonları ile WC ve banyolarda, hijyen koşullarına uygun olarak düzenli temizlik hizmeti sunulmaktadır.

Yurt ve Konaklama Direktörlüğü; yurt binalarından ve öğrencilerden sorumlu 32 personelin yanı sıra, sağlık personeli, güvenlik görevlileri ve teknik ekip ile 7/24 kesintisiz hizmet vermektedir.

Koç Üniversitesi yurtlarına, üniversitemizde kayıtlı olan lisans öğrencileri başvuru yapabilmektedir. Yurtlarda kalmak üzere başvuruda bulunan öğrencilerimiz için planlama ve yerleştirme Yurt ve Konaklama Direktörlüğü tarafından yapılır. Başvurular her yıl Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce belirlenen tarihler arasında Kayıt Kabul Direktörlüğü tarafından gönderilen şifre ile üniversitemizin internet sayfası üzerinden gerçekleştirilir.

Başvurunuzun kabulü için Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce aşağıda istenen belgeler belirtilen tarihlerde eksiksiz olarak teslim edilmelidir.

  1. Yurtlara başvurunuzu yaparken http://dorms.ku.edu.tr/adresinden Öğrenci Yurdu Yönergesini dikkatle okumanızı ve işlemlerinizi buna göre yapmanızı öneririz.
 
  1. Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUHub üzerinden yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra başvuru formunuz aktif olacaktır. (Yurt bursu olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.) Kayıt Kabul Direktörlüğü’nden size gönderilen şifre ile https://campus.hub.ku.edu.tr/ adresinde “Dorm Application” başlığı üzerinden “Apply” butonu ile başvuru işlemlerine başlayabilirsiniz. KUHub üzerinden yurt başvuruları 19 Ağustos 2024 Pazartesi günü başlayacak olup, 23 Ağustos 2024 Cuma günü saat 17.00’a kadar başvuru yapılabilecektir.

  1. Başvurunuzu “Gönder” butonuna basarak tamamlamayı unutmayınız.
 
  1. KUHub sistemi üzerinden gerçekleştireceğiniz yurt başvurunuz, 2024 – 2025 eğitim yılını kapsayacaktır. Tüm yeni girişli öğrencilerimizin yurt başvuruları adres kriteri ve kontenjan durumuna göre değerlendirilecektir. (ÖSYM’ye beyan edilen adreslerine göre)

Mali Konular

Peşin veya taksitli olarak iki ödeme planı bulunmaktadır. Taksitli ödemeler, Yapı Kredi Bankası ve Koçfinans aracılığıyla yapılabilir.

Kayıt dönemi olan 19 Ağustos  – 23 Ağustos 2024 tarihleri arasında, Yurt başvurusu yapacak yeni öğrenciler,  20.000 TL Yurt ön kayıt bedeli ile (Tam burslu olup yurt bursu hakkı olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.), 4.000 TL depozito bedelini belirtilen tarihler arasında yatırırlar. (Anadolu Bursiyerleri hariç, tam burslu öğrenciler de bu depozito ödemesini yapmak zorundadır.) Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUHub üzerinde yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Yurt başvuru formunuz ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra KUHub ana ekranında “Dorm Application” bölümünde yer alacaktır.

Yurt başvuruları 23 Ağustos 2024 saat 17.00’da kapanacaktır.

Yurt odaları açıklanan öğrenciler, 02 – 06 Eylül 2024 tarihleri arasında oda tiplerine göre 2024 Güz ve 2025 Bahar dönemleri için daha önce ödemiş oldukları 20.000 TL Yurt Ön Kayıt Bedeli üzerindeki ücret farkını öderler. Ücret farkının ödenmemesi durumunda öğrencinin yurt odası iptal edilecektir.

 

 

Yurt ücret farkını ödeyen öğrencilerin yurt sözleşmelerinin çıktısı KUSIS -> Student Center sayfasında yer alan “Print Contract” butonu ile alınabilecektir. 2024 Güz – 2025 Bahar Dönemleri yurt sözleşmesini ibraz etmeyen öğrencilere oda giriş izni verilmez.

Taksitlendirme sistemi ile ilgili ayrıntılar aşağıda yer alan 9. maddede Ödeme Seçenekleri başlığı altında bulunmaktadır.

Yurt ücreti ve Depozito ödemelerinizi aşağıda bulunan anlaşmalı bankaların dilediğiniz ödeme kanallarından öğrencinin T.C. kimlik numarası ile yapabilirsiniz. İnternet bankacılığı üzerinden yapılacak olan ödemeler ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Anlaşmalı BankalarİnternetVezneATMMobil Bankacılık
Yapı KrediXX
Garanti
İş Bankası
AkbankX
TEB

Yukarıda belirtildiği şekilde ödeme yapmayan öğrencilerimizin tahsilat bilgilerine ulaşılamayacak, yurt başvuru formları başvuru sistemi üzerinde görülemeyecek ve yurt kayıt işlemleri sonuçlandırılamayacaktır.

Taksitli ödemeler yalnızca aşağıda belirtilen finans kuruluşu aracılığıyla yapılabilmektedir.

Yapı Kredi Bankası: Yapı Kredi hızlı başvuru kanallarından (Yapı Kredi Mobil ” Ödemeler>Okul Ödemeleri>Taksitli Ödeme Sistemi”, Müşteri İletişim Merkezi “444 0 444”, şubeler, www.yapikredi.com.tr’de yer alan Taksitli Eğitim Sistemi sayfası ve “KOCUNIEGT” okul kodu ile SMS) başvuru yaparak, başvuru sonucunuzu birkaç dakika içinde öğrenebilirsiniz.

  • Başvuru onayı sonrası Taksitli Eğitim Sistemi talimat girişi için, Yapı Kredi Mobil ”Ödemeler>Okul Ödemeleri>Taksitli Ödeme Sistemi”, Müşteri İletişim Merkezi “444 0 444” ve şubelerimizi arayarak ya da ziyaret ederek işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Yapı Kredi Mobil ile işlem yapacak müşterilerimizin öğrenci numarası alanına öğrenci TCKN bilgisini yazması gerekmektedir.
  • Taksit ödemelerinin gerçekleşmesi için gerekli tutar karşılığının, ilgili ödeme gününde krediyi sağlayan finans kuruluşunun belirteceği hesapta bulunması önem taşımaktadır. Finans kuruluşu tarafından belirtilen hesaba yatırılmayan bu tutarlara günlük faiz tahakkuk edebilecektir.
  • Finans kuruluşunun iç değerlendirme süreçleri zaman alacağından ve taksitlendirme işleminizin oda ücreti ödeme dönemi olan 02 – 06 Eylül 2024 tarihleri arasında sonuçlanmış olması gerektiğinden, Yapı Kredi kurumuna en geç 06 Eylül 2024 tarihine kadar başvurulması önem arz etmektedir.

Kayıt işleminin tamamlanması için, başvuru onayı sonrası mutlaka talimat girişi adımı gerçekleştirilmelidir

 

Yapı Kredi Bankası:

Atakan Osmak : 0212 338 30 06

Talha Akdur : 0212 338 30 14

Evrim Aygül : 0212 338 30 07

Gizem Kaya : 0212 338 30 02

Ayşegül Bozar Alp: 0212 338 30 03

Önemli Bilgiler

2024 Güz ve 2025 Bahar Dönemleri için yurt başvuru sonuçları 02 Eylül 2024 Pazartesi günü açıklanır.  Yurt yerleşim sonuçları, KUSIS -> Student Center sayfası üzerinden görüntülenebilecektir.

Yurt odasını iptal etmek isteyen öğrenciler 02 – 03 Eylül 2024 tarihleri arasında KUSIS üzerinden STUDENT CENTER > TO DO LIST sekmelerini takip ederek, oda reddini yapabilirler. Atanan odasını reddeden öğrencilerin yurt hakları sona erer ve yurt ücretlerini kesintisiz olarak iade alırlar. Oda ret işlemi mutlaka KUSIS üzerinde gerçekleştirilmelidir. 

3 Eylül 2024 tarihi sonrasında yurt odasını iptal etmek isteyen öğrencilerden 15 Eylül 2024 tarihine kadar kendisine atanan odanın hizmet sunum taahhütnamesinde belirlenen yıllık barınma hizmeti ücretinin bir aylık bedeli, 15 Eylül 2024 tarihi ve sonrasında ise barınma hizmeti aldığı aylar ve içinde bulunulan ayın ücretinin tamamı ve kalan aylara ait barınma hizmeti ücretinin %50’u alınır. Bu öğrencilere depozitoları ile peşin ödeme yapılan hallerde bu maddeye göre hesaplanacak ücret mahsup edilerek geriye kalan tutar bir ay içerisinde iade edilir ve öğrencilerin hizmet sunum taahhütnamesi fesh edilir (H-track-it üzerinden ücret iade taleplerini iletmeleri gerekmektedir. Mali İşler birimine iade onayı iletilir ve iadenin 10 gün içinde yapılması için süreç başlatılır.)

Yurt başvurusu yapan ve kendisine bir oda atanmayan öğrenciye, Yurt Ön Kayıt bedeli ve depozito bedeli geri ödenir (H-track-it üzerinden ücret iade taleplerini iletmeleri gerekmektedir. Mali İşler birimine iade onayı iletilir ve iadenin 10 gün içinde yapılması için süreç başlatılır.)

2024 Güz dönemi sonunda çıkış yapacak öğrencilerimizin, 2024 Güz dönemi sonunda yayınlanacak duyurularda belirtilecek son çıkış tarihine kadar yurt çıkış işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

Adli sicil ve arşiv kaydı belgesi (e-devlet üzerinden kurum tipi’nin resmi olarak seçilmesi gerekmektedir. Kurum tipi “resmi” olarak seçilmediğinde sadece Adli Sicil Kaydı görüntülenmektedir ve bu belge yeterli değildir. Adli Arşiv Kaydı bilgisinin de yer alması için “resmi” seçeneğinden işlem yapmanız gerekmektedir.)

İlgili belgeyi yüklemek için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.

 

  •  Öğrencilerimiz yurt girişi öncesinde, ücret farkını ödedikten sonra KUSIS sistemi üzerinden alabilecekleri Yurt Sözleşmesini, Islak imzalı bir şekilde Yurt ve Konaklama Direktörlüğü ofisine teslim ederek giriş işlemlerini tamamlar ve kapı kartlarını alırlar.
  • Teslim aldığınız odanızda tespit ettiğiniz hasar vb. var ise aynı gün içinde Yurt ve Konaklama Direktörlüğüne bildirmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde odanızda var olduğunu belirttiğiniz hasarlardan Yurt ve Konaklama Direktörlüğü sorumlu olmayacaktır.

Yurt ve Konaklama Direktörlüğü - Genel Sekreterlik

Daha fazla bilgi için http://dorms.ku.edu.tr/  web sitemizi ziyaret edebilir, housing@ku.edu.tr  adresine e-posta gönderebilir ya da Rumeli Feneri Kampüsü için 0212 338 33 77, Batı Kampus için 0212 338 70 21 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Eğitim ve yurt yaşamınızda, başarı ve mutluluklar dileriz.