Yurt ve Konaklama Direktörlüğü

Koç Üniversitesi öğrencilerinin yüzde 60’ı Rumeli Feneri Kampusu ve Batı Kampusunda bulunan yurt binalarımızda kalıyor. Öğrencilerimizin yurtlarımızı tercih nedenleri arasında, yurt binalarımızın fakültelere olan yakınlığı, ders çalışma koşulları, sağladığı sosyal yaşam olanakları ve güvenliği gelmektedir. Bundan sonra eviniz olacak Koç Üniversitesi yurtlarında yaşam, öğrencilerimizin akademik ve sosyal hayatlarını desteklemeye yönelik olarak tasarlanmıştır.

Öğrencilerimizin yeni ‘evleri’ olan yurtlarımızda rahat ve keyifli şekilde yaşayabilmeleri için çalışıyoruz. O yüzden ‘yurtlarımıza hoş geldiniz’ demek yerine, ‘evinize hoş geldiniz’ diyoruz!

Yatak kapasitemiz

2023 – 2024 eğitim yılı Güz Dönemi itibariyle Koç Üniversitesi yurtları, Rumeli Feneri Kampüs içindeki yurt binalarında 1.822, Batı Kampüs yurt binalarında 1.371 kişilik olmak üzere toplam 3.193 yatak kapasitesine sahiptir. Rumeli Feneri Kampüsü’nde yurt binalarında çoğunlukla ortak banyolu olarak bir, iki, üç ve dört kişilik ve az sayıda banyolu olarak bir, üç ve dört kişilik; Batı Kampüs yurt binalarında ise ortak banyolu olarak bir, iki, üç, dört ve beş kişilik oda tipleri bulunmaktadır.

Yurt olanaklarımız

Yurt binalarımızda merkezi ısıtma ve kesintisiz sıcak su imkânı mevcuttur. Rumeli Feneri Kampüs yurt binalarımızda mutfak ve çamaşırhaneler; Batı Kampüs yurt binalarımızda ise çamaşırhaneler ve ortak kullanım için üç büyük mutfak ve ara katlarda küçük mutfaklar öğrencilerimizin kullanımına sunulmaktadır.

Her odada kişiye özel tahsis edilen yatak ve yatak koruyucu ile birlikte elbise dolabı, çalışma masası, sandalye, kitaplık, mini buzdolabı ve masa lambası bulunmaktadır. Odalarda sınırsız internet, kablolu TV bağlantısı ve telefon vardır. Her binada ortak kullanıma açık bilgisayar odası ve yazıcı bulunmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz mutfaklarda bulunan televizyonlarda kablolu yayını da izleyebilmektedirler.

Odalarda, ortak kullanım alanları olan dinlenme salonları ile WC ve banyolarda, hijyen koşullarına uygun olarak düzenli temizlik hizmeti sunulmaktadır.

Yurt ve Konaklama Direktörlüğü; yurt binalarından ve öğrencilerden sorumlu 26 personelin yanı sıra sağlık personeli, güvenlik görevlileri ve teknik ekip ile 7/24 kesintisiz hizmet vermektedir.

 

Yurt başvurusu

Koç Üniversitesi yurtlarına, üniversitemizde kayıtlı olan lisans öğrencileri başvuru yapabilmektedir. Yurtlarda kalmak üzere başvuruda bulunan öğrencilerimiz için planlama ve yerleştirme Yurt ve Konaklama Direktörlüğü tarafından yapılır. Başvurular her yıl Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce belirlenen tarihler arasında Kayıt Kabul Direktörlüğü tarafından gönderilen şifre ile üniversitemizin internet sayfası üzerinden gerçekleştirilir.

Başvurunuzun kabulü için Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce aşağıda istenen belgeler belirtilen tarihlerde eksiksiz olarak teslim edilmelidir.

 

 

Yurt başvurusu için takip edilecek işlem sırası;

 

  1. Yurtlara başvurunuzu yaparken http://dorms.ku.edu.tr/adresinden Öğrenci Yurdu Yönergesini dikkatle okumanızı ve işlemlerinizi buna göre yapmanızı öneririz.

 

  1. Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUHUB üzerinden yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra başvuru formunuz aktif olacaktır. (Yurt bursu olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.)

 

Kayıt Kabul Direktörlüğü’nden size gönderilen şifre ile https://campus.hub.ku.edu.tr/ adresinde “Dorm Application” başlığı üzerinden “Apply” butonu ile başvuru işlemlerine başlayabilirsiniz. KUHUB üzerinden yurt başvuruları 28 Ağustos 2023 Pazartesi günü başlayacak olup, 01 Eylül 2023 Cuma günü saat 17.00’a kadar başvuru yapılabilecektir.

 

  1. Başvurunuzu “Gönder” butonuna basarak tamamlamayı unutmayınız.

 

  1. KUHUB sistemi üzerinden gerçekleştireceğiniz yurt başvurunuz, 2023 – 2024 eğitim yılını kapsayacaktır. Tüm yeni girişli öğrencilerimizin yurt başvuruları adres kriteri ve kontenjan durumuna göre değerlendirilecektir. (ÖSYM’ye beyan edilen adreslerine göre).

 

Mali konular

  1. Yurt ön kayıt bedeli ve depozito ödemesi: Kayıt dönemi olan 28 Ağustos – 1 Eylül 2023 tarihleri arasında, Yurt başvurusu yapacak yeni öğrenciler,  10.000 TL Yurt ön kayıt bedeli ile (Tam burslu olup yurt bursu hakkı olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.), 2.000 TL depozito bedelini belirtilen tarihler arasında yatırırlar. (Anadolu Bursiyerleri hariç, tam burslu öğrenciler de bu depozito ödemesini yapmak zorundadır.) Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUHUB üzerinde yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Yurt başvuru formunuz ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra KUHUB ana ekranında “Dorm Application” bölümünde yer alacaktır.Yurt başvuruları 1 Eylül 2023 saat 17.00’ da kapanacaktır.

 

  1. Oda yerleştirmelerinin açıklanması: 2023 Güz ve 2024 Bahar Dönemleri için yurt başvuru sonuçları 08 Eylül 2023 Cuma günü açıklanır. Yurt yerleşim sonuçları KUSIS -> Student Center sayfası üzerinden görüntülenebilecektir.

 

  1. Ön kayıt bedeli ve oda tipi ücret farkının tahsilatı: Yurt odaları açıklanan öğrenciler, 11 – 15 Eylül 2023 tarihleri arasında oda tiplerine göre 2023 Güz ve 2024 Bahar dönemleri için daha önce ödemiş oldukları 10.000 TL Yurt Ön Kayıt Bedeli üzerindeki ücret farkını öderler. Ücret farkının ödenmemesi durumunda öğrencinin yurt odası iptal edilecektir.

 

Yurt ücret farkını ödeyen öğrencilerin yurt sözleşmelerinin çıktısı KUSIS -> Student Center sayfasında yer alan “Print Contract” butonu ile alınabilecektir. 2023 Güz – 2024 Bahar Dönemleri yurt sözleşmesini ibraz etmeyen öğrencilere oda giriş izni verilmez.

Taksitlendirme sistemi ile ilgili ayrıntılar aşağıda yer alan 9. maddede Ödeme Seçenekleri başlığı altında bulunmaktadır.

 

  1. Taksitle ödeme: Yurt oda girişinin gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan 2023 Güz – 2024 Bahar Dönemleri Yurt Sözleşmenizi KUSIS üzerinden alabilmeniz için taksit işlemlerinin yurt girişinizden en az iki gün önce tamamlanması ve Finans kuruluşlarından taksit onaylarının alınmış olması gerekmektedir.

 

  1. Yurt odasını iptal etmek isteyen öğrenciler 08 – 11 Eylül 2023 tarihleri arasında KUSIS üzerinden STUDENT CENTER > TO DO LIST sekmelerini takip ederek, oda reddini yapabilirler. Atanan odasını reddeden öğrencilerin yurt hakları sona erer ve yurt ücretlerini kesintisiz olarak iade alırlar. Oda ret işlemi mutlaka KUSIS üzerinde gerçekleştirilmelidir.

 

  1. 11 Eylül 2023 tarihi sonrasında yurt odasını iptal etmek isteyen öğrencilerden 15 Eylül 2023 tarihine kadar kendisine atanan odanın hizmet sunum taahhütnamesinde belirlenen yıllık barınma hizmeti ücretinin bir aylık bedeli, 15 Eylül 2023 tarihi ve sonrasında ise barınma hizmeti aldığı aylar ve içinde bulunulan ayın ücretinin tamamı ve kalan aylara ait barınma hizmeti ücretinin %30’u alınır. Bu öğrencilere depozitoları ile peşin ödeme yapılan hallerde bu maddeye göre hesaplanacak ücret mahsup edilerek geriye kalan tutar bir ay içerisinde iade edilir ve öğrencilerin hizmet sunum taahhütnamesi fesh edilir (H-track-it üzerinden ücret iade taleplerini iletmeleri gerekmektedir. Mali İşler birimine iade onayı iletilir ve iadenin 10 gün içinde yapılması için süreç başlatılır.)

 

  1. Yurt başvurusu yapan ve kendisine bir oda atanmayan öğrenciye, Yurt Ön Kayıt bedeli ve depozito bedeli geri ödenir (H-track-it üzerinden ücret iade taleplerini iletmeleri gerekmektedir. Mali İşler birimine iade onayı iletilir ve iadenin 10 gün içinde yapılması için süreç başlatılır.)

 

  1. 2023 Güz dönemi sonunda çıkış yapacak öğrencilerimizin, 2023 Güz dönemi sonunda yayınlanacak duyurularda belirtilecek son çıkış tarihine kadar yurt çıkış işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

 

  1. Ödeme Seçenekleri:

 

Peşin veya taksitli olarak iki ödeme planı bulunmaktadır. Taksitli ödemeler Yapı Kredi Bankası ve Koçfinans aracılığıyla yapılabilir.

 

  • Peşin Ödeme Seçeneği:

 

Yurt ücreti ve Depozito ödemelerinizi aşağıda bulunan anlaşmalı bankaların dilediğiniz ödeme kanallarından öğrencinin T.C. kimlik numarası ile yapabilirsiniz. İnternet bankacılığı üzerinden yapılacak olan ödemeler ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

Anlaşmalı Bankalar İnternet Vezne ATM Mobil Bankacılık
Yapı Kredi X X
Garanti
İş Bankası
Akbank X
TEB

 

 

 

Yukarıda belirtildiği şekilde ödeme yapmayan öğrencilerimizin tahsilat bilgilerine ulaşılamayacak, yurt başvuru formları başvuru sistemi üzerinde görülemeyecek ve yurt kayıt işlemleri sonuçlandırılamayacaktır.

 

 

 

9.2. Taksitli Ödeme Seçeneği:

 

Taksitli ödemeler yalnızca aşağıda belirtilen finans kuruluşları aracılığıyla yapılabilmektedir.

 

Yapı ve Kredi Bankası: Yapı Kredi hızlı başvuru kanallarından (Yapı Kredi Mobil ” Ödemeler>Okul Ödemeleri>Taksitli Ödeme Sistemi”, Müşteri İletişim Merkezi “444 0 444”, şubeler, www.yapikredi.com.tr’de yer alan Taksitli Eğitim Sistemi sayfası ve “KOCUNIEGT” okul kodu ile SMS) başvuru yaparak, başvuru sonucunuzu birkaç dakika içinde öğrenebilirsiniz.

  • Başvuru onayı sonrası Taksitli Eğitim Sistemi talimat girişi için, Yapı Kredi Mobil ”Ödemeler>Okul Ödemeleri>Taksitli Ödeme Sistemi”, Müşteri İletişim Merkezi “444 0 444” ve şubelerimizi arayarak ya da ziyaret ederek işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Yapı Kredi Mobil ile işlem yapacak müşterilerimizin öğrenci numarası alanına öğrenci TCKN bilgisini yazması gerekmektedir.

Detaylı bilgi için http://dorms.ku.edu.tr/tr/announcements sayfamızda yer alan “Yapı Kredi Bankası Taksitli Eğitim Sistemi” dokümanını inceleyebilirsiniz.

 

Koç Finans: kukredi@kocfinans.com.tr e-posta adresine irtibat bilginizi iletebilir, 0216 556 03 03’den 3’ü tuşlayarak sesli yanıt sisteminde beklemeden Kredi Danışmanına bağlanabilir, 0549 814 07 00 cep telefonuna irtibat bilginizi sms atarak tarafınıza dönüş yapılmasını sağlayabilirsiniz.

 

 Taksitlendirmeye İlişkin Önemli Notlar:

 

  • Taksit ödemelerinin gerçekleşmesi için gerekli tutar karşılığının, ilgili ödeme gününde krediyi sağlayan finans kuruluşlarının belirteceği hesapta bulunması önem taşımaktadır. Finans kuruluşları tarafından belirtilen hesaba yatırılmayan bu tutarlara günlük faiz tahakkuk edebilecektir.
  • Taksitli ödeme seçeneğini tercih eden velilerimizin, işlemlerini Yapı Kredi Bankası veya Koçfinans kurumlarından sadece birisini tercih ederek yapmaları gerekmektedir. İki kurumdan da onay alınan durumlarda mükerrer ödeme oluşacaktır.
  • Bu kurumların iç değerlendirme süreçleri zaman alacağından ve taksitlendirme işleminizin oda ücreti ödeme dönemi olan 11 – 15 Eylül 2023 tarihleri arasında sonuçlanmış olması gerektiğinden, Yapı Kredi veya Koçfinans kurumlarından birisine en geç 13 Eylül 2023 tarihine kadar başvurulması önem arz etmektedir.

 

Yurt oda girişinin gerçekleştirilebilmesi için taksit işlemlerinin tamamlanması ve Finans kuruluşlarından taksit onaylarının alınmış olması gerekmektedir.

 

Yapı Kredi Bankası:

Gülten Öztürk               0212 338 30 02   gulten.ozturk@yapikredi.com.tr

Ayşegül Bozar              0212 338 30 03   aysegul.bozar@yapikredi.com.tr

Esra Özdemir               0212 338 30 06   esra.ozdemir4@yapikredi.com.tr

Evrim Aygül                  0212 338 30 07    evrim.aygul@yapikredi.com.tr

Gamze Aydın               0212 338 30 01    gamze.aydin2@yapikredi.com.tr

Koçfinans Müşteri Hizmetleri Telefon Bilgileri:

Başvuru ve kredi kullanımı için Müşteri Hizmetleri Hattı olan 0 216 556 03 03 numaralı telefonu arayabilir veya

kukredi@kocfinans.com.tr e-posta adresine irtibat bilgilerinizi gönderebilirsiniz.

  1. Başvurular sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğü’ne iletilecek belgeler

 

 

Adli sicil ve arşiv kaydı belgesi (e-devlet üzerinden kurum tipi’nin resmi olarak seçilmesi gerekmektedir. Kurum tipi “resmi” olarak seçilmediğinde sadece Adli Sicil Kaydı görüntülenmektedir ve bu belge yeterli değildir. Adli Arşiv Kaydı bilgisinin de yer alması için “resmi” seçeneğinden işlem yapmanız gerekmektedir.)

 

İlgili belgeyi yüklemek için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.

  1. Yurtlara yerleşme sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğünde yapılacak işlemler

 

11.1. Öğrencilerimiz yurt girişi öncesinde, ücret farkını ödedikten sonra KUSIS sistemi üzerinden alabilecekleri Yurt Sözleşmesini, Islak imzalı bir şekilde Yurt ve Konaklama Direktörlüğü ofisine teslim ederek giriş işlemlerini tamamlar ve kapı kartlarını alırlar.

 

11.2. Teslim aldığınız odanızda tespit ettiğiniz hasar vb. var ise aynı gün içinde Yurt ve Konaklama Direktörlüğüne bildirmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde odanızda var olduğunu belirttiğiniz hasarlardan Yurt ve Konaklama Direktörlüğü sorumlu olmayacaktır.

 

Eğitim ve yurt yaşamınızda, başarı ve mutluluklar dileriz.

 

YURT ve KONAKLAMA DİREKTÖRLÜĞÜ

GENEL SEKRETERLİK

Daha fazla bilgi için http://dorms.ku.edu.tr/  web sitemizi ziyaret edebilir, housing@ku.edu.tr  adresine e-posta gönderebilir ya da Rumeli Feneri Kampüsü için 0 212 338 33 77, Batı Kampus için 0 212 338 70 21 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.